Privacy Statement Cookiebeleid |
Maatschappelijk verantwoord ondernemen: geen trend, maar een noodzaak en kans |
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) gaat niet alleen over het verminderen van de potentiële negatieve effecten van het zakendoen, maar ook over het creëren van maatschappelijke meerwaarde als bedrijf of merk. Organisaties zijn verantwoordelijk voor de impact van hun activiteiten op mens, maatschappij en milieu. Wie maatschappelijk verantwoord onderneemt handelt bewust en heeft daarbij aandacht voor de sociale, ethische en ecologische gevolgen die het zakendoen met zich meebrengt.
Campagne is het Nederlandse lid van AMIN Worldwide, een wereldwijd netwerk van 50 onafhankelijke marketing- en communicatiebureaus. Met dit netwerk bieden wij onze klanten lokale kennis en creativiteit, overal ter wereld. Kennis die we ook inzetten om belangrijke thema’s te behandelen en deze te delen via diverse publicaties. Zo hebben we begin dit jaar het ‘2020 marketing trendrapport’ gepubliceerd. Een onderzoek dat de trends en ontwikkelingen binnen de maritieme en offshore-industrie behandeld. Recentelijk publiceerde we het ‘Crisis Communication Guide’, een gids die bedrijven advies geeft en helpt in hun communicatie tijdens een crisis (in dit geval COVID-19).
Nu zijn we toe aan het volgende thema: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). In deze Engelstalige whitepaper wordt uitgelegd waarom het vandaag de dag nodig is om na te denken over je maatschappelijke relevantie als merk en waar je mee moet beginnen. Verder gaat het rapport in op enkele aansprekende voorbeelden, ook van onze eigen klanten. Natuurlijk denken we ook na over onze eigen acties: wat doen de AMIN-leden nu al? Wat kunnen we nog meer doen op de lange termijn? Heeft COVID-19 op invloed op ons denken over MVO?
Volgend project
Team Jayme Hoe raak je mensen? Door ze aan te spreken op universeel niveau |