STL

Op 1 dag 60.000 vrachtwagenchauffeurs bereikt

Vrachtwagenchauffeurs werken keihard en zorgen ervoor dat Nederland blijft draaien. Zonder transport en logistiek geen pakketjes, geen bevoorrading, geen voortgang. Het is daarom de hoogste tijd om het negatieve imago van de sector te veranderen, de waardering voor alle hardwerkende chauffeurs te verhogen en ze (eindelijk) in het zonnetje te zetten met (de promotie van) ‘Dag van de Vrachtwagenchauffeur 2019’!

Het Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) zorgt voor instroom en duurzame inzetbaarheid van vakbekwaam personeel in de sector. Als lead agency heeft Campagne de strategie, het concept, en de middelen ontwikkeld maar ook de diverse betrokken pr en promotie partijen aangestuurd.

Een compliment blijft langer hangen dan een eenmalige materiële beloning.

Het concept

De Dag van de Vrachtwagenchauffeur is een (nieuw) jaarlijks terugkerend evenement voor de sector transport en logistiek. Op het drukste moment van het jaar, net na Sinterklaas en voor de Kerst, bedanken we samen alle vrachtwagenchauffeurs! Op de weg, in het warehouse, online, in de kantine en bij de benzinepomp, overal stonden en ontstonden prachtige initiatieven. Meer dan 1.700 bedrijven downloaden de toolkit om het bedrijf te versieren, er werden gratis gehaktballen uitgedeeld bij het tankstation (voor de lunch op), en door het land hingen gigantische abri’s voor de sector!

De resultaten

200.000
websitebezoekers binnen 10 maanden
1.700
downloads van toolkit
4.000.000
contactmomenten met de out-of-home campagne
€ 700.000
mediawaarde aan free publicity
"We hebben zóveel goede berichten en geweldige acties voorbij zien komen, het heeft onze verwachtingen zwaar overtroffen. Op naar de Dag van de Vrachtwagenchauffeur van 2021!"
Sectorinstituut Transport en Logistiek

Stats

  • Gegenereerde mediawaarde van alle artikelen, radio-uitzendingen, posts en free publicity ter waarde van bijna € 700.000,- (bron: NewsLab)
  • Meer dan 300 geregistreerde deelnemende bedrijven (bron: STL)
  • Bijna 200.000 website bezoekers (https://dagvandevrachtwagenchauffeur.nl/)
  • Ruim 4.000.000 contactmomenten met de out-of-home campagne
  • Ruim 1.700 keer downloads van de toolkit waarmee werkgevers zelf materiaal konden vervaardigen
  • Op één dag circa 60.000 vrachtwagenchauffeurs bereikt in Nederland!
  • Trending topic on Twitter #5 op 12 december
  • Aandacht op radio en TV (selectie van stills)

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een project waarover je wilt praten?

Wil je meer weten over deze case of heb je zelf een project waarover je wilt praten?

Hebben we je aandacht?

Duik in onze dm of vul onderstaand formulier in.
Wij horen graag van je!